Serveridentiteit niet gecontroleerd
Gepubliceerd: door 11 Reacties
Laatst bewerkt op: 8 oktober 2019
Geplaatst in E-mail
Serveridentiteit niet gecontroleerd op iPhone
iPhone melding: De identiteit van [mail.domeinnaam.nl] kan niet worden gecontroleerd door Mail. Bekijk de certificaatdetails om door te gaan.
Oplossing: kies voor optie Details
Dan verschijnt dit scherm, zie hieronder. Kies rechtsboven Vertrouw
Mogelijk heb je de pop-up al een paar keer gehad en is het linkje Vertrouw niet meer beschikbaar?
Plan B: Verwijder je e-mailadres van je telefoon en stel het e-mailadres opnieuw in.
Nu even geen zin / tijd om je mailadres opnieuw in te stellen? Maar word je gek van de melding over dat certificaat?
Schakel SSL (tijdelijk) uit:
Ga naar je iPhone instellingen -> Accounts en wachtwoorden -> tap op het betreffende e-mailadres -> tap op het account van het e-mailadres -> kies SMTP mail.jouwdomein.nl -> kies de Hoofdserver mail.jouwdomein.nl -> zet Gebruik SSL uit -> tap Gereed
en ook:
Ga naar je iPhone instellingen -> Accounts en wachtwoorden -> tap op het betreffende e-mailadres -> tap op het account van het e-mailadres -> kies Geavanceerd -> zet Gebruik SSL uit.
Ik krijg de melding dat het certificaat ongeldig is. Ik heb een mac. Ik heb de pop ups niet eerder gehad volgens mij. Moet ik nu alle mailaccounts op mijn mac opnieuw instellen?
Hoi Tamara, je kunt ons certificaat blijvend vertrouwen. Heb je dat al geprobeerd? Mocht je er niet uit komen, stuur ons even een nieuw ticketbericht via je eigen klantenpanel bij Just Host. ^Robin
Heb je advies opgevolgd na installatie van iOS13 op mijn iPhone. Alles draait weer! Veel dank voor advies.
Goedmorgen, kan iemand mij helpen met mijn probleem? Ik heb de stappen gevolgd; de SSL uitgezet en op gereed geklikt. Alleen krijg ik nog steeds de meldingen dat de Serveridentiteit niet gecontroleerd kan worden. Ik kan dan kiezen tussen ‘details’ en ‘annuleer’. Wanneer ik op details klik gebeurt er niks, hetzelfde gebeurt er als ik op annuleer klik. De iPad reageert gewoon niet. Heb het account ook al een keer verwijderd en er opnieuw erop gezet.
Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Groetjes, Birgit
Hoi Birgit, ik heb je zojuist een mail gestuurd om te kijken hoe we dit voor je kunnen oplossen. Groetjes Dune
Ik zit met hetzelfde probleem als Birgit, wat kan ik doen?
Hoi Joyce! Brigit hebben we verwezen naar haar eigen host. Ik kan op je naam geen klantaccount bij ons vinden. Mocht je elders hosten dan adviseer ik je contact met je host op te nemen.
Gr. Petra
Hi, ik heb precies hetzelfde. Hoe kan ik dit oplossen. Heb alles al geprobeerd 🙁
Hoi Youssra,
Mocht je account bij ons lopen: stuur ons even een e-mail, dan kijken we met je mee. Host je elders? Vraag dan support aan bij je host, zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen. De oplossing is afhankelijk van de instellingen en SSL in je pakket.
Fijne zondag!
Waarschijnlijk is het probleem dat het certificaat voor het Justhost domein bestemd is (*.justhost.nl). Als de mailserver met “mail..nl” wordt benaderd komt de naam van de server niet overeen met de naam in het certificaat.
Is het ook mogelijk om de mailserver te benaderen met een naam die op justhost.nl eindigd?
Bijvoorbeeld: mail..justhost.nl.
Hoi Rob, dat kan ook, net wat je wilt. Je kunt als inkomende / uitgaande server de server gebruiken waar je account op staat: shs205.justhost.nl
Gr. Petra