‘De identiteit van mail.jouwdomein.nl kan niet worden geverifieerd’
Krijg je deze melding? Dan heb je geen SSL certificaat of een SSL certificaat waarin mail.jouwdomein.nl niet is meegenomen. In dat geval valt je mail terug op het certificaat van justhost.nl (wat een andere domeinnaam is dan die voor de mail wordt gebruikt waardoor je een waarschuwing krijgt)
Gebruik je voor je website op het betreffende domein een Let’s Encrypt certificaat? Volg de stappen hieronder om je certificaat uit te breiden met mail.jouwdomein.nl
Gebruik je een SSL certificaat van Sectigo? Neem dan even contact op met Just Host support.
In sommige gevallen, ook bij een correct SSL certificaat, lukt het niet om mail te verzenden en ontvangen via server mail.jouwdomein.nl. Gebruik in dat geval je servernaam, bijvoorbeeld srv201.justhost.nl. Je kunt jouw servernaam vinden door in de adresbalk van je browser naar jouwdomein.nl:2222 te gaan. je wordt dan doorgeleid naar de server waar jouw hostingpakket op staat. Lees daar jouw servernaam af en gebruik die in je mailprogramma.
SSL certificaat Let’s Encrypt uitbreiden
Ga naar je DirectAdmin panel en log daar in.
Heb je meerdere domeinen in je hostingpakket? Selecteer dan eerst het domein waarvoor je je certificaat wilt uitbreiden.
Scroll naar beneden totdat je uitkomt bij het sectie “Advanced Features” en op “SSL Certificates“. Zie screenshot 1.
Op de volgende pagina selecteer je beide bolletjes in de blauwe balk aan de linkerkant van je scherm zoals hieronder is weergegeven. Zie screenshot 2.
- Voer de juiste gegevens in.
- Let erop dat bij “Common Name” je domeinnaam staat, sommige browsers maken hier soms automatisch iets anders van.
- Let erop dat je bij Key Size (bits) 4096-bit ingevuld hebt staan (dit staat automatisch op EC-384).
- Let erop dat je alle subdomeinen meeneemt die actief zijn, dus naast jouwdomein.nl en www.jouwdomein.nl ook mail.jouwdomein.nl
Zodra alle gegevens correct zijn ingevoerd, klik je onderaan de pagina op “Save“.
Wanneer je na het klikken op “Save” de melding krijgt dat een of meerdere gegevens onjuist zijn ingevoerd, keer je weer terug naar de SSL certificaat pagina en controleer en corrigeer je de ingevoerde gegevens (let erop dat je weer beide bolletjes selecteert, anders wordt er een verkeerd certificaat aangevraagd).
Zodra je onderstaande melding te zien krijgt weet je dat het certificaat succesvol uitgeleverd en geactiveerd is. Zie screenshot 3.
Het duurt enkele minuten voor je nieuwe SSL certificaat actief is. Daarna zou de melding in je mailprogramma weg moeten zijn.
Ik krijg de melding dat het certificaat ongeldig is. Ik heb een mac. Ik heb de pop ups niet eerder gehad volgens mij. Moet ik nu alle mailaccounts op mijn mac opnieuw instellen?
Hoi Tamara, je kunt ons certificaat blijvend vertrouwen. Heb je dat al geprobeerd? Mocht je er niet uit komen, stuur ons even een nieuw ticketbericht via je eigen klantenpanel bij Just Host. ^Robin
Heb je advies opgevolgd na installatie van iOS13 op mijn iPhone. Alles draait weer! Veel dank voor advies.
Goedmorgen, kan iemand mij helpen met mijn probleem? Ik heb de stappen gevolgd; de SSL uitgezet en op gereed geklikt. Alleen krijg ik nog steeds de meldingen dat de Serveridentiteit niet gecontroleerd kan worden. Ik kan dan kiezen tussen ‘details’ en ‘annuleer’. Wanneer ik op details klik gebeurt er niks, hetzelfde gebeurt er als ik op annuleer klik. De iPad reageert gewoon niet. Heb het account ook al een keer verwijderd en er opnieuw erop gezet.
Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Groetjes, Birgit
Hoi Birgit, ik heb je zojuist een mail gestuurd om te kijken hoe we dit voor je kunnen oplossen. Groetjes Dune
Ik zit met hetzelfde probleem als Birgit, wat kan ik doen?
Hoi Joyce! Brigit hebben we verwezen naar haar eigen host. Ik kan op je naam geen klantaccount bij ons vinden. Mocht je elders hosten dan adviseer ik je contact met je host op te nemen.
Gr. Petra
Hi, ik heb precies hetzelfde. Hoe kan ik dit oplossen. Heb alles al geprobeerd 🙁
Hoi Youssra,
Mocht je account bij ons lopen: stuur ons even een e-mail, dan kijken we met je mee. Host je elders? Vraag dan support aan bij je host, zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen. De oplossing is afhankelijk van de instellingen en SSL in je pakket.
Fijne zondag!
Waarschijnlijk is het probleem dat het certificaat voor het Justhost domein bestemd is (*.justhost.nl). Als de mailserver met “mail..nl” wordt benaderd komt de naam van de server niet overeen met de naam in het certificaat.
Is het ook mogelijk om de mailserver te benaderen met een naam die op justhost.nl eindigd?
Bijvoorbeeld: mail..justhost.nl.
Hoi Rob, dat kan ook, net wat je wilt. Je kunt als inkomende / uitgaande server de server gebruiken waar je account op staat: shs205.justhost.nl
Gr. Petra