Er komt ineens geen e-mail meer binnen of een afzender meldt dat de e-mail niet kan worden bezorgd omdat je mailbox vol zou zijn?
Controleer de volgende gegevens:
- Log in op je controlpanel in DirectAdmin. Raadpleeg daarvoor de logingegevens in de e-mail ‘Gegevens van je webhosting pakket’.
- Controleer na inloggen of je hostingpakket nog voldoende ruimte heeft of dat de opslag in het rood staat. Staat de balk van ‘Disk Space’ in het rood, klik dan op het ‘Files’ icon onder het DirectAdmin logo. Je ziet nu een aantal mappen, waaronder ‘backups’, ‘domains’ en ‘imap’. Achter deze mappen staat de opslag die elke map in gebruik heeft.
– Back-ups map verbruikt veel opslag: klik op ‘backups’ om de inhoud van deze map te bekijken en verwijder wat je niet meer nodig hebt
– imap map verbruikt veel opslag: dat is een teken dat (veel) e-mail op de server achterblijft. Controleer in je e-mailprogramma (bv Outlook of Mac mail) of binnengehaalde e-mail onbedoeld in kopie op de server achterblijft.
Bieden deze controles geen oplossing? Neem contact op met Just Host support, dan kijken we met je mee. - Zie punt 1: staat je ‘Disk Space’ niet in het rood? Dan is er wat anders aan de hand: kies in het hoofdmenu van DirectAdmin voor E-mail Management en controleer de instellingen van je e-mailadres. Waarschijnlijk heb je bij het e-mailadres dat problemen geeft een ‘quota’ ingesteld van 50MB en staat meer dan 50MB e-mail op de server. Pas ‘quota’ aan naar nul en je probleem is opgelost.
Note: de waarden die in DirectAdmin worden weergegeven met betrekking tot benutte opslag of dataverkeer worden niet realtime aangepast. Klik aan de rechterkant van het DirectAdmin panel op ‘Disk Space’ om de waarde te actualiseren.
Geef een reactie