Mijn e-mail is weg of webmail is niet bereikbaar?

  • 239
  • 4788

Gepubliceerd: door Reageer,
Laatst bewerkt op: 18 november 2021
Geplaatst in:

E-mail is nooit zomaar ‘weg’. Wat regelmatig voorkomt is dat mail op de server achterblijft doordat:

  • Gebruik wordt gemaakt van IMAP in plaatst van POP
  • Wel wordt gewerkt met POP mail, maar dat in het e-mailprogramma is ingesteld dat de mail in kopie op de server moet achterblijven (onbeperkt)

Verder kan het voorkomen dat je website dermate gegroeid is dat daardoor je hostingpakket de maximale opslagruimte heeft bereikt. Of dat je nog (oudere) backups op je pakket hebt staan die kunnen worden verwijderd.

Er zijn verschillende oplossingen denkbaar:

  • Laat je hostingpakket upgraden zodat je meer opslag hebt: plaats een ticket in het klantenpanel of in de mobiele app.
  • Verplaats oudere mail naar lokale mappen in je mailprogramma of naar iCloud als je met Mac werkt.
  • Als je met POP werkt: stel dan in dat opgehaalde e-mail maximaal 14 dagen of 30 dagen op de server bewaard blijft
  • Log in op DirectAdmin controlpanel -> klik op de button ‘Files’ -> zoom nu map voor map in op de link waarachter de meeste opslag staat. Onder ‘domains’ staan website(s), onder ‘imap’ staan e-mailadressen.

Kom je er niet uit? Vraag ons om hulp via een ticket in het klantenpanel of in de mobiele app.

Was dit artikel nuttig?

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Download de app!

Laatste nieuws, domeinzoeker, bestellen en tickets vind je in de mobiele Just Host app.

Just Host App iOS
Just Host App Android

Klanten op Twitter