Je hebt een nieuw domein (bij)besteld.
Het domein is niet zichtbaar in DirectAdmin en/of het domein met :2222 erachter komt niet uit op een DirectAdmin loginscherm en/of je hebt je nieuwe domein zelf toegevoegd aan je hostingpakket en er iets op geïnstalleerd (of er een e-mailadres op aangemaakt) en het werkt niet.
Meestal komt dat door het volgende:
Je hebt alleen een domeinnaam besteld, geen hostingpakket, want je had al eerder een hostingpakket besteld en je wilt je nieuwe domeinnaam daaraan toevoegen.
In het bestelformulier heb je bij het bestellen van een domeinnaam drie keuzes:
- Je bestelt in dezelfde order ook een hostingpakket
- Je bestelt geen hosting want je hebt al een hostingpakket bij Just Host. In dat geval geef je aan op welke (bestaande) domeinnaam je hostingpakket draait.
- Je hebt geen hosting nodig omdat je nog geen website of e-mail gaat gebruiken of je hosting loopt bij een andere partij, dus bestelt alleen domein(en).
In de screenshot hieronder zie je hoe dat er in het bestelformulier uitziet.
Keuze 2 en 3 hebben een overeenkomst (je bestelt geen hosting) maar ook een verschil:
bij keuze 2 wordt er automatisch voor gezorgd dat je domein aan je hostingpakket wordt toegevoegd en daarmee zichtbaar wordt in DirectAdmin, en bovendien wordt je domein gekoppeld aan het IP-adres van je hostingpakket waardoor het domein ook live komt op de hosting en je het in gebruik kunt nemen voor een website en e-mail.
bij keuze 3 heb je elders een hostingpakket waar je het domein aan wilt koppelen. Neem contact op met Just Host support om het domein naar jouw hostingpakket te laten verwijzen door middel van nameservers of een specifiek IP-adres. We kunnen je ook toegang geven de DNS records zelf te beheren.
Geef een antwoord