Just Host kennisbank - IP-adres geblokkeerd?

Service beyond the dot

Just Host kennisbank

IP-adres geblokkeerd?

Gepubliceerd: door 3 Reacties,
Laatst bewerkt op: 2 augustus 2024
Geplaatst in: ,

Als je niet op je e-mailaccount kunt inloggen of niet op je website kunt komen, is het mogelijk dat je IP-adres geblokkeerd is op onze server.

Bij teveel verkeerde inlogpogingen blokkeert de server IP-adressen omwille van beveiligingsredenen.

Deze verkeerde inlogpogingen hoeven niet altijd handmatig plaats te vinden. Tegenwoordig gebeurt het steeds vaker dat men op verschillende apparaten inloggegevens laat onthouden en dat bijvoorbeeld je e-mailaccount op je smartphone elke 5 minuten via Wi-Fi probeert te synchroniseren met de server. Als deze instellingen op 1 of meerdere apparaten niet correct zijn, zal na teveel pogingen je IP-adres geblokkeerd worden en is je website en/of mail niet meer bereikbaar via dat IP-adres.

Het is dus belangrijk dat je inloggegevens altijd correct staan ingesteld, om blokkades te voorkomen.

Je kunt zelf controleren of je IP-adres geblokkeerd is, door je Wi-Fi uit te schakelen en je website en/of e-mailaccount proberen te bereiken via je 4G/5G-netwerk. Als dit wel lukt via het 4G/5G-netwerk en niet via je Wi-Fi-netwerk, is waarschijnlijk je IP-adres geblokkeerd.

Mocht je het vermoeden hebben dat je IP-adres geblokkeerd is, kun je je IP-adres opzoeken via bijvoorbeeld de volgende website: watzijnmijnips.nl. Je IP-adres kun je via het ticketsysteem in het klantenpanel of via de app naar ons toesturen, waarna wij deze kunnen deblokkeren.

Niet gevonden wat je zocht?

Was dit artikel nuttig?

Gerelateerde berichten

Lees Interacties

Laat een antwoord achter aan Paul Grätz Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties

  1. Ik doe maar net of ik pas uit het ei ben gekomen, maar wat bedoelt u met 4G/5G netwerk? Kunt u precies uitleggen hoe dat in zijn werk gaat?Ik weet niet beter of alles bij mij thuis, de computer en de smartphone, gebruiken WiFi. Mijn nieuwe website is geblokkeerd, maar ik weet inmiddels dat mijn eigen IP-adres niet op een blacklist staat. Dus wat is het probleem: “Forbidden 403”.

    (Mijn provider weet het ook niet meer na meer dan een week communiceren.)

    Alvast bedankt voor uw reactie.

    • Hoi Paul, een 4G/5G verbinding is de verbinding die je hebt met internet als er geen WiFi is. Dus als je bv buiten loopt. Dat is dan je mobiele netwerk. Maar bij jou is er wat anders aan de hand: je website is niet alleen voor jou niet bereikbaar maar ik zie hem ook niet. Dus dit heeft niets te maken met een IP-blokkade. Dit is trouwens wel erg vervelend, als je na een week niet verder bent gekomen dan deze uitkomst. Als je wilt kunnen we even bellen om te zien of ik er aan de hand van een paar vragen achter kan komen wat er loos is? Mocht je dat willen: ga dan naar https://www.justhost.nl/contact/ en kies voor een ‘Bel mij’ verzoek. Dan bel ik je vandaag nog. Idee?

      • Bedankt Petra. Na het opsturen van mijn reactie sloeg ik me voor het hoofd, natuurlijk kan je de WiFi uitschakelen op je smartphone, Ik was te impulsief geweest. Wat betreft ‘Forbidden 403’: ik heb contact gehad met mijn huidige internetbedrijf, InterNLnet, en een schermafbeelding meegestuurd van mijn monitor waarop FileZilla geopend stond. De medewerker van de klantenservice, Klaas, van het Nederlandse InterNLnet, zag toen iets wat hem niet beviel. Hij waarschuwde mij toen dat mijn bestandsnamen niet correct waren met hoofdletters en punten. Die heb ik toen aangepast, en, presto!, mijn website was plotseling online. Ik heb inmiddels een aankondiging opgestuurd dat ik voorlopig nog niet klaar ben, maar dat begrijp je, er moeten heel wat bestanden worden aangepast. Het is wel opmerkelijk dat ik bij mijn oude provider, GoDaddy, nooit problemen heb gehad. Misschien komt het omdat Godaddy met Microsoft server software werkt, en InterNLnet met Apache en Linux. Wat denk jij? Dus nogmaals bedankt en loop af en toe eens langs mijn nieuwe website Hoi.