Zo nu en dan krijgen we meldingen binnen over een contactformulier (of ander formulier) in een WordPress website dat niet meer werkt. Het formulier kan niet worden verwerkt en daardoor komt een bericht niet bij de websitebeheerder binnen.
Gebruik je een cache plugin?
Er kunnen allerlei oorzaken zijn waardoor een contactformulier niet meer werkt, maar in een deel van de gevallen bleek de cache plugin de oorzaak. Zoals bijvoorbeeld het gebruik van de gratis WP Fastest Cache plugin.
Dat is even zoeken voor je daarachter komt, maar er is een simpele oplossing voor: de cache functie uitschakelen voor de pagina waarop je formulier staat.
Cache uitschakelen op pagina met formulier
Hieronder geven we de oplossing voor de plugin WP Fastest Cache, bij andere cache plugins zijn er soortgelijke opties.
Login in je WordPress website en ga naar de instellingen van je WP Fastest Cache plugin.
Ga naar tabblad Uitsluiten.
Klik op Nieuwe regel toevoegen
Selecteer in het eerste veld Is gelijk aan
In het veld daar rechts van voer je de URL in die je wilt uitsluiten van cache.
Bewaar je aanpassing, verlaat je WordPress dashboard (uitloggen!) en test je contactformulier.
Geef een reactie