Just Host

Bestellen Klantenpanel Nieuws Support
  • Just Host feed
  • Home
  • Domeinen
  • Hosting
    • Standaard hosting
    • Reseller pakketten
    • VPS Managed
    • Nextcloud
  • E-Mail
    • E-mail pakketten
    • Spamfilter Pro
  • SSL
  • Kennisbank
  • Support
    • Helpdesk
    • WordPress hulp
    • FAQ
  • Contact

FAQ


Hoe snel ben ik online nadat ik me heb aangemeld en betaald?

Bij Just Host ben je binnen enkele minuten online. De bestelling wordt direct verwerkt in ons klantensysteem waarna je een e-mail ontvangt met alle benodigde instellingen. De registratie of verhuizing van je domein wordt direct na ontvangst van de betaling in gang gezet en tot op het moment dat je domein officieel geregistreerd of verhuisd is kun je terecht op een tijdelijk adres op de server zodat je je website direct kunt uploaden.

Geen stilzwijgende verlenging?

Klopt. Just Host stuurt zo’n zes weken voor afloop van het jaar een bericht als herinnering dat het jaar bijna voorbij is. Je hebt dan nog een paar weken de tijd om te beslissen of je wilt verlengen of niet. Voor particulieren geldt dat ze actief moeten verlengen, conform de onlangs ingevoerde Wet van Dam.

Kan ik een hostingpakket bestellen zonder domein?

Als je je domein(en) elders hebt geregistreerd kan het zijn dat je alleen de hosting bij ons wilt afnemen. Geen probleem. Ga naar de hostingpakketten en kies je gewenste pakket. Nadat je account is geactiveerd ontvang je van ons de gegevens die je nodig hebt om het domein en de hosting aan elkaar te koppelen.

Hoe verhuis ik mijn domein naar jullie?

Zeg je domein bij je huidige provider op en vraag de autorisatiecode op. Zodra je de autorisatiecode hebt ontvangen kun je het domein verhuizen door het te bestellen op de bestelpagina. Je kunt de autorisatiecode in het bestelformulier kwijt in het daarvoor bestemde veld.

Hoe verhuis ik mijn domein naar een andere provider?

Je kunt de verhuiscode zelf opvragen in het klantenpanel, en via het klantenpanel de dienst bij ons opzeggen. De verhuiscode kun je verstrekken aan je nieuwe host zodat zij de verhuizing in gang kunnen zetten.

Hoe lang duurt het voor ik mijn verhuiscode van jullie heb ontvangen?

In het klantenpanel kun je zelf de autorisatiecode voor een domein opvragen. Ga na inloggen naar tabblad ‘Domeinnamen’, klik op het betreffende domein en kies ‘Autorisatiecode opvragen’. De token komt dan direct in beeld.

Is bij een hostingpakket een domein inbegrepen?

Nee, een hostingpakket is exclusief domein, dat wil zeggen dat het domein apart in rekening wordt gebracht. Als je al een domein elders hebt geregistreerd kun je dat domein aan de hosting bij ons koppelen. Om alleen een hostingpakket te bestellen, ga naar Hostingpakketten.

Hoeveel websites kan ik plaatsen op één hostingpakket?

Dat is afhankelijk van je pakket, als bij de hosting twee domeinen kunnen worden gehost dan kun je twee websites plaatsen, bij grotere pakketten kun je tien domeinen hosten dus tien websites plaatsen. Je kunt een domein re-directen naar een ander domein en je kunt onbeperkt subdomeinen aanmaken binnen de limieten van je pakket.

Wat als ik mijn opslaglimiet overschrijd?

Als je pakket vol dreigt te lopen ontvang je daarvan automatisch bericht vanaf de server. Als je dataverkeer en/of opslag van 80% of meer benut is, dan ontvang je een e-mail.

Bij structurele overschrijding zul je moeten overstappen naar een groter pakket. Bij overschrijding van de opslag- of datalimiet nemen we contact met je op om je een voorstel te doen voor een beter passend pakket.

Is jullie hosting geschikt voor WordPress, Joomla! en soortgelijke systemen?

Jazeker, de alle benodigde software en tools die nodig zijn om dergelijke systemen probleemloos te laten functioneren zijn op onze servers geïnstalleerd en bovendien kun je gebruik maken van Installatron, de installatie- en updatefaciliteit voor deze programmatuur.

Hoe groot moet mijn hostingpakket zijn?

Dat verschilt. Een website zonder database, gebouwd in HTML heeft vaak maar enkele Mb’s nodig. Een WordPress blog met behoorlijk wat berichten en plugins vraagt gemiddeld 150Mb, een grotere WordPress website gemiddeld 250Mb.

Kan ik tussentijds overstappen op een ander pakket?

Geen probleem, stuur ons een bericht vanuit het klantenpanel en we passen je account aan. Je betaalt dan alleen het verschil tussen het oude en nieuwe pakket, Just Host berekent geen administratie- of setup kosten.

Wat als ik mijn datalimiet overschrijd?

Je zult in dat geval moeten overstappen naar een groter pakket. Bij overschrijding van de opslag- of datalimiet nemen we contact met je op om je een voorstel te doen voor een beter passend pakket. Als je zou besluiten om je pakket desondanks niet te upgraden dan wordt 1,00 euro per 1 Gb overschrijding per maand berekend en na afloop van elke maand gefactureerd.

Waarom zou ik kiezen voor Just Host?

Wij bieden goede kwaliteit en service voor een zeer scherpe prijs, hebben een zeer hoge uptime, geen stilzwijgende verlenging en na je bestelling ben je binnen no time online. Direct toegang tot je DirectAdmin panel, tot ons klantenpanel en natuurlijk alles bij de hand met onze mobiele app. Meer over de voordelen van Just Host vind je op de pagina Waarom Just Host?.

Hoe kan Just Host zo goedkoop zijn?

Just Host heeft zeer gunstige inkooptarieven kunnen bedingen en het bestelproces volledig geautomatiseerd. Wij gebruiken dat voordeel om kwalitatief goede producten te leveren tegen zeer scherpe tarieven. De kwaliteit van die producten en service doet niet onder voor die van andere aanbieders.

Wat kan ik in jullie klantenpanel?

In het Just Host klantenpanel kun je onder andere je persoonlijke gegevens beheren, je factuurhistorie bekijken, nieuwe bestellingen plaatsen en diensten opzeggen.

Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

Je kunt bij je eerste bestelling als nieuwe klant betalen met betaalmethoden  iDEAL, Bancontact, Sofort Banking, PayPal en automatische incasso. Als bestaande klant kun je ook betalen middels handmatige overboeking.

Is Just Host ook telefonisch bereikbaar?

In principe zijn we niet telefonisch bereikbaar. We zijn wel bereikbaar via:

  • Twitter
  • Ticketsysteem in klantenpanel
  • Ticketsysteem in Just Host App

Wel maken we een uitzondering voor support waarbij telefonisch contact wenselijk is. In dat geval bellen we jou. Het komt bijvoorbeeld voor dat het niet wil lukken om een e-mailadres goed in te stellen. We lopen dan telefonisch de instellingen met je door. Ook is het op afspraak mogelijk dat wij op afstand een verbinding leggen met je computer via Anydesk.


Download de app!

Laatste nieuws, domeinzoeker, bestellen en tickets vind je in de mobiele Just Host app.

Just Host App iOS
Just Host App Android

Laatste nieuws

Just Host nieuws

Zorg ervoor dit bericht te lezen! Uw persoonlijke gegevens worden bedreigd!

Bedrijfsinformatie

Just Host
Duinstraat 23 Unit 1-6
2584 AV Den Haag

KvK 23090942
NL001103455B32

WordPress hulp nodig?

Indigo Webstudio

Alert Online

Alert Online

copyright © 2010 – 2023 Just Host – Algemene Voorwaarden – Privacy Policy – WordPress Onderhoud door Indigo Webstudio